"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat!" /Janusz Korczak/

poniedziałek, 7 lutego 2011

Metoda Dyna Lingua M.S.

  Tak, muszę to tu napisać - studiuję podyplomowo logopedię na Uniwersytecie Wrocławskim, mimo, że mieszkam i pracuję w Krakowie i mimo, że na krakowskim uczelniach można ten kierunek studiować. Muszę też napisać, że ani przez moment nie pożałowałam tej decyzji, pomimo, iż wiąże się z długimi i przeważnie niekomfortowymi przejazdami, większymi kosztami i innymi niewygodami.
   Pewien żal wynika, ale to z zupełnie innych względów...
Wróciłam wczoraj do Krakowa po tygodniowym pobycie we Wrocławiu i odbywaniu tam praktyk. Realizowałam je w świetlicy terapeutycznej założonej przez twórców psychostymulacyjnej metody Dyna - Lingua i jednocześnie kierowników studiów logopedycznych - dr Małgorzatę Młynarską i dr Tomasza Smerekę. To co tam zobaczyłam, sprawiło, że jestem pod wielkim wrażeniem tej metody. Logopedzi i terapeuci pracują codziennie z dorosłymi afatykami, dziećmi z zespołem Downa, z autyzmem, z mózgowym porażeniem dziecięcym, z opóźnionym rozwojem mowy, jąkającymi się - stosując w tych wszystkich przypadkach metodę Dyna - Lingua. Zaangażowanie terapeutów jest godne podziwu, choć z w sumie nie powinno dziwić, gdyż odnoszą sukcesy w pracy z dziećmi. Myślę, że satysfakcja rodzi wzmożone chęci.. i jest pewną terapią dla samych terapeutów! ;-)   
   Po praktykach, które odbyłam we Wrocławiu, żałuję... że nie mogę częściej bywać na pl. Św. Macieja 5, gdzie znajduje się Świetlica terapeutyczna. Tak mi się podoba, to co tam robią, że  chciałabym szybciej się nauczyć - praktykując. 
  Wiem, że to za wcześnie, ale kiełkują mi myśli o przeniesieniu metody Dyna - Lingua na grunt krakowski.. :-)


   Dla zainteresowanych tą tematyką polecam stronki: 


http://www.lingua.nazwa.pl/

http://www.logopedia.net.pl/artykuly/120/metoda-terapeutyczna-dynalingua-ms.html

http://terapiadladzieci.pl/?cat=103

Jeśli ktoś potrzebuje innych informacji, to służę - mogę ich nabyć z samego źródła. :-)

1 komentarz:

  1. Witam. Zamierzam w tym roku iść na logopedię na Uniwersytet Wrocławski, jednocześnie studiując inny kierunek dziennie. I tu rodzi się pytanie: Czy bardzo trudno jest na tym kierunku? Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń