"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat!" /Janusz Korczak/

niedziela, 21 listopada 2010

Moja przygoda z Tutoringiem

   Odkąd dowiedziałam się o projekcie AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI organizowanym przez Stowarzyszenie Wiosna, wiedziałam, że jest to coś dla mnie. Dosłownie ciągnęło mnie, żeby zacząć działać w tym projekcie. Wysłałam  więc szybko maila do koordynatora projektu i dostałam od niego wyczerpujące informacje, jak wygląda rekrutacja. Miałam szczęście, gdyż okazało się, że zdążę się załapać na ostatnie rozmowy rekrutacyjne i szkolenie wolontariuszy.
   Tak, jest to akcja ochotnicza – wolontariusz, po szkoleniu dostaje miano osobistego tutora wybranego ucznia z danej szkoły. Aby uczeń mógł uczestniczyć w tym projekcie, wcześniej musiała znaleźć się osoba, która wykupiła dla niego indeks. Więcej o tej akcji tutaj: http://www.akademiaprzyszlosci.org.pl/article/1914.htm
Tak więc, po przejściu rekrutacji i szkolenia, oficjalnie jestem tutorem.

   Kim jest tutor? W dosłownym tłumaczeniu, to korepetytor, tyle, że tutorzy z Wiosny są niezwykli! Stawiamy, nie tyle na poprawę ocen, podciągnięcie się w nauce  ucznia (możemy to osiągnąć pośrednio), co na wzrost własnej wartości, odkrywanie w sobie zdolności do osiągania sukcesów, rozwijanie dociekliwości poznawczej, otwarcie na samorozwój.

   Zajęcia z tutorem powinny być wyjątkowe, oparte na metodach aktywizujących i twórczego myślenia. Dzięki temu wolontariusz ma szansę dotrzeć do dziecka i wzbudzić w nim „głód wiedzy” i samodzielność.

   Już wiem w jakiej szkole będę działać (zajęcia odbywają się właśnie w szkołach, które zgłosiły się do projektu AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI) Teraz czekam na przydzielenie mi ucznia..Już nie mogę się doczekać! :-)
   Po szkoleniu jestem pełna entuzjazmu i oczekiwania (naprawdę świetni ludzie działają w Wiośnie!:-)). Myślę, że razem z uczniem będziemy się rozwijać – taki przynajmniej mam plan! :-)




"Nie bój się Sucharku - powiedział Jonatan - Jesteś teraz Karolem Lwie Serce, pamiętaj!"
Astrid Lindgren - "Bracia Lwie Serce"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz